פורומים

m1 base ... 7 ליבות לעומת 8 , 8 מול 16gb .... בעיקר דברים של Adobe וגלישה באינטרנט.

ו

enthawizeguy

פוסטר מקורי
10 ביוני, 2007
צפון הוליווד, קליפורניה
  • 21 בדצמבר 2020
אז חשבתי שאקנה MacBook Air.... עוד עבור ניידות. יש לי 16 אינץ' mbp עם זיכרון RAM של 64 ג'יגה-בייט אבל הוא חם והמאווררים משגעים אותי (אולי ישדרגו ברגע שאוכל) אבל אני חושב שפשוט אקנה את ה-AIR עבור דברים בבית. אני משתמש בעיקר בחדר אור, פוטושופ, מאייר, בעיצוב והייתי גולש באינטרנט. חשבתי רק לקנות את הדגם הבסיסי עם 8GB RAM וליבה 512 ו-7 כדי לשמור על זול.


7 ליבות לעומת 8 GPU עבור אפליקציות Adobe?
8GB מול 16GB RAM...


לעזור לי להחליט. אם יש לי תעודה מזהה בסיסית, תחליף אותו בעוד שנה ל-2 כמו אייפד. M

מאלוס120

28 ביוני, 2002


  • 21 בדצמבר 2020
קַל.
GPU 7 ליבות, זיכרון RAM של 16GB.
סביר להניח ש-9% הנוספים לערך שהליבה הנוספת משיגה אותך (הקנה מידה לא ליניארי) לא סביר להיות מורגש עבור רוב האנשים ברוב מקרי השימוש, אבל 8GB של זיכרון RAM, (במיוחד אם משודך עם ה-SSD הבסיסי של 256GB) יפגע בקלות בצוואר בקבוק אפילו הרבה משתמשים קלים יותר IMHO. גרמתי ל- MBA של 8 ג'יגה-בתים להתחרפן לחלוטין מלחץ הזיכרון.

בכנות, התכוננו לכך ש-M1 MBA יביך את ה-16MBP שלכם באפליקציות מקוריות (לא אומר שזה יהיה מהיר יותר אבל המהירות בשילוב עם שקט מוחלט זה באמת משהו אחר).
תגובות:Wackery, MacCheetah3, Isamilis ואדם אחד נוסף ו

enthawizeguy

פוסטר מקורי
10 ביוני, 2007
צפון הוליווד, קליפורניה
  • 21 בדצמבר 2020
Malus120 אמר: קל.
GPU 7 ליבות, זיכרון RAM של 16GB.
סביר להניח ש-9% הנוספים לערך שהליבה הנוספת משיגה אותך (הקנה מידה לא ליניארי) לא סביר להיות מורגש עבור רוב האנשים ברוב מקרי השימוש, אבל 8GB של זיכרון RAM, (במיוחד אם משודך עם ה-SSD הבסיסי של 256GB) יפגע בקלות בצוואר בקבוק אפילו הרבה משתמשים קלים יותר IMHO. גרמתי ל- MBA של 8 ג'יגה-בתים להתחרפן לחלוטין מלחץ הזיכרון.

בכנות, התכונן ל-M1 MBA כדי להביך את 16MBP שלך באפליקציות מקוריות.
כן, חשבתי להגיע לגיל 16... אני לא יודע.

דָרוּך

תוֹרֵם
7 באוגוסט 2007
נאשוויל, TN
  • 21 בדצמבר 2020
enthawizeguy אמר: כן, חשבתי על להגיע לגיל 16... אני לא יודע.
באמת קחו בחשבון את הביצועים.

מה שהייתי אומר לך הוא שכשחייתי בעולם של אדובי, זה יכול להיות מס. אתה תהיה הרבה יותר מאושר עם M1 MacBook Air בהשוואה לכל Intel MacBook Air.

ה-M1 MacBook Air, הוא מכונת ביצועים מדהימים. אבל כשהוא מתחמם, הוא יורד במהירות רק עם מפזר החום. זו הסיבה שבגללה קניתי לעצמי MacBook Pro. ה-MacBook Pro M1 יורד מעט בביצועים עקב חום. לפחות זה היה הניסיון שלי.

תלוי מה אתה עושה, אולי אתה בסדר עם 8GB. אני לא עדין עם ה-MacBook Pro החדש שלי, אבל אני אגיד לך שנראה שהוא פוגע בזיכרון ה-RAM, ואשיב לך אם זה כל מה שיש לך, חשבתי שאתה Pro עם 16GB.
תגובות:Leon1das י

jdb8167

17 בנובמבר, 2008
  • 21 בדצמבר 2020
אני בדרך כלל לא עושה הפקת וידאו והשימוש שלי בדחיסת וידאו מוגבל לשימוש אישי. אני לא משחק הרבה משחקים למרות ששיחקתי משחק אחד מאפל ארקייד עד תום, מכיוון שיש לי 3 חודשים בחינם. המשחק של Apple Arcade היה הפעם היחידה שהרגשתי חום אמיתי ב-M1 MacBook Air שלי. זה גם לא היה משחק אינטנסיבי במיוחד מבחינה גרפית (שנקרא Beyond a Steel Sky). אפילו ביצוע דחיסת וידאו ארוכה מאוד לא ממש חימם את ה-MBA. עבור רוב האנשים, ה-M1 MacBook Air לעולם לא יתחמם במיוחד וגם לא סביר שהם באמת ישימו לב למצערת כלשהי. ל

משוריין

1 בפברואר 2018
אֶתֶר
  • 21 בדצמבר 2020
enthawizeguy אמר: אז חשבתי שאקנה MacBook Air.... יותר עבור ניידות.

7 ליבות לעומת 8 GPU עבור אפליקציות Adobe?
8GB מול 16GB RAM...
16 ג'יגה-בייט RAM עבור דברים של Adobe. 7/8 ליבה זה הבדל של 50$ בלבד (מחירים בארה'ב), יותר עניין של טעם (הטבה קטנה במהירות, אבל רק חמישים דולר).

כפי שאחרים ציינו, אם אתה מתכוון לעשות הפעלות ארוכות שרגישות לזמן, תראה כמה האטות ללא מאוורר, מכיוון שהמעבד ירד מעט.

אבל עבור מכונה ניידת, נשמע נהדר. בעיני חסרי מאווררים וחיי סוללה יתרונות עצומים על מה שיש לך עכשיו (ועל מה שיש לי עכשיו).
תגובות:enthawizeguy

פול 1980

15 בנובמבר 2020
הממלכה המאוחדת
  • 22 בדצמבר 2020
לדעתי אם אתה באמת צריך להשתמש ביותר מ-8 ג'יגה-בייט אז ה-Air לא בשבילך. אם אתה רוצה ביצועים אז ה-Pro הוא הדרך ללכת עם 16GB. אין טעם להחזיק את הזיכרון אם מצערת תרמית שלו בעומסים עזים בגלל היעדר מאוורר.

עד כמה שאנשים אומרים ש-8 ג'יגה-בייט יפגע במשתמשים קלים אפילו יותר זו שטות מוחלטת.

למעשה החזרתי את ה-MBA שלי 16gb וקיבלתי MBP pro 8gb.
תגובות:airbatross, larzy, Leon1das ו-2 אחרים

russell_314

10 בפברואר 2019
שימושים
  • 22 בדצמבר 2020
תגובות:טנקייקב

dmccloud

7 בספטמבר 2009
אנקורג', AK
  • 22 בדצמבר 2020
הלכתי עם 8GB/512GB SSD MBP. עד כה לא נתקלתי בבעיות זיכרון, גם כשמריצים פוטושופ ו/או לייטרום. שיחקתי גם ב-Wow (מכיוון שזה עכשיו מקורי עבור ה-M1), ואפילו הזרמתי כמה משחקים מהמחשב של Windows שלי דרך Steam (לאף אחד מהם לא היו גרסאות Mac, שלא לדבר על בנייה מקומית של M1). כרגע, אני ביום 4 בלי לטעון את ה-Mac הזה, ועדיין נשארו לי 60% סוללה. הרצתי גם את XCode, NetBeans, Brackets ו-Atom ללא בעיות.
תגובות:macguru212, enthawizeguy ו-Paul1980 ס

קניות

4 במרץ, 2007
האנטס
  • 22 בדצמבר 2020
יש לי 16' זהה לשלך ויש לי את האוויר עד שהסיליקון 16' MBP החדשים יצאו. הלכתי על 512gb אוויר מכיוון שהייתי צריך את האחסון ופשוט שדרגתי את ה-RAM ורכשתי טיפול תפוח מכיוון שהוא שולל את השאלה שאתה נתקל. זה שווה ערך ל-16 שלי כמעט רוב הזמן, הדבר היחיד שעדיף הוא שהוא פשוט כל כך שקט. הרעש היחיד עכשיו הוא האצבעות שלי בהקלדה במקלדת.
תגובות:enthawizeguy

MacModMachine

3 באפריל, 2009
קנדה
  • 22 בדצמבר 2020
ערני אמר: באמת קחו בחשבון את הביצועים.

מה שהייתי אומר לך הוא שכשחייתי בעולם של אדובי, זה יכול להיות מס. אתה תהיה הרבה יותר מאושר עם M1 MacBook Air בהשוואה לכל Intel MacBook Air.

ה-M1 MacBook Air, הוא מכונת ביצועים מדהימים. אבל כשהוא מתחמם, הוא יורד במהירות רק עם מפזר החום. זו הסיבה שבגללה קניתי לעצמי MacBook Pro. ה-MacBook Pro M1 יורד מעט בביצועים עקב חום. לפחות זה היה הניסיון שלי.

תלוי מה אתה עושה, אולי אתה בסדר עם 8GB. אני לא עדין עם ה-MacBook Pro החדש שלי, אבל אני אגיד לך שנראה שהוא פוגע בזיכרון ה-RAM, ואשיב לך אם זה כל מה שיש לך, חשבתי שאתה Pro עם 16GB.
האם אי פעם התחמם לך האוויר? כלומר ניסיתי אבל נראה שאף פעם לא מתחמם אפילו בעומס מלא בשבילי....
תגובות:enthawizeguy

דָרוּך

תוֹרֵם
7 באוגוסט 2007
נאשוויל, TN
  • 22 בדצמבר 2020
MacModMachine אמר: האם אי פעם התחמם לך האוויר? כלומר ניסיתי אבל נראה שאף פעם לא מתחמם אפילו בעומס מלא בשבילי....

אני יכול, אבל זה לא קל. זו הסיבה שאני מציע לעשות Pro עם 8GB במקום MacBook Air עם 16GB.

אם אני בצוותים של מיקרוסופט, והשיחה נמשכת כשעה, יש את הקיר המוזר הזה שה-MacBook Air פוגע בו ברגע שאני מנתק, הוא מתחנן ממני לתת לזה שנייה. אם תעשה משהו יותר משעה, אני מצפה שקיר הביצועים יפגע חזק. לוקח כמה דקות לאסוף את עצמו ולהתייצב.

שוב, אם אתה עושה הרבה פרצי ניצול גבוה, כנראה שלעולם לא תשים לב לזה באוויר.

אני גם חושב שכדאי להבהיר מספר דברים לאחר שהשתמשתי בקו Intel MacBook Pro, ו-2 מחשבי M1 MacBook.

מאפייני הביצועים פשוט שונים. אתה יכול להרגיש אינטל מתחילה להתחמם ממש עם עומס קל, וככל שיותר יישומים יופעלו, בסופו של דבר יהיו לך כמה ג'יגה-בייט ללא זיכרון RAM, ולפחות ב-MacBook Pro 16 הנמכר שלי עכשיו כל דבר קטן שאני עושה

אני יכול לעשות את אותו הדבר בדיוק ב-MacBook Pro M1 שלי, וזה באמת לא מזיע.

אני לא יודע אם העליתי את זה כאן, אבל יש דברים שאני יודע אם הייתי עושה עם ה-MacBook Pro 16 שלי זה יהיה אומלל. כמו שאם הייתי מפעיל Windows VM תן לו 4 vCPU ו-6GBs של זיכרון, מאשר התקנת Visual Studio עבור Windows המחשב הנייד שלי יהיה חזק מאוד, ויישומים אחרים יהיו פחות מגיבים. אני יכול לעשות את זה תוך כדי שיחת ועידה, לרשום הערות ולתת מצגת ולשמוח מאוד מהביצועים ב-M1. עשיתי את הדבר הזה בדיוק ביום שישי, והזדעזעתי לראות זיכרון של 6 ג'יגה-בייט זמין, כשהחלפה פועלת ב-12 ג'יגה-בייט במחשב של 16 ג'יגה-בייט.

מה שמאוד ברור לי עכשיו, וכל מה שיש לי זה תיאוריות... אבל זה כמו אפקט ה-Xbox Series X של קפיצה ממשחק למשחק. ב-Xbox One X זה פשוט מושך את דף המשחק המלא וטעינתו לוקחת ממש דקות. ב-Xbox Series X זה יותר כמו אל תרים את הטלפון כדי לבדוק את האימייל שלך, המשחק כמעט מוכן. אני חושב שאפל עושה משהו מאוד דומה עבור יישומים ב-M1. אני יודע שהם עושים את זה על אינטל כבר שנים. אבל לא ראיתי איפה זיכרון של 16 ג'יגה-בייט נראה ביעילות של 24 ג'יגה-בייט של זיכרון, והמערכת נותנת עדיפות ל-5 ג'יגה-בייט פנויים בכל זמן נתון.

סדר הגודל הגס שלי. (ROM) הוא שבגלל נתיבי הנתונים ב-M1, אפל יכולה להשתמש ב-Swap בצורה חופשית יותר, כדי להדגיש ביצוע עבודה וביצוע יותר משימות. ניצול יצירתי של Swap נותן רושם של יותר מרווח ראש ממה שאתה יכול לברוח איתו באינטל.

מישהו כנראה הולך לצחוק עליי שאני אומר את זה, ואולי פרטי היישום מעט מבולבלים, אבל אני אומר לך... כנראה שעדיין הייתי מקבל את ה-Pro, אבל בידיעה שלקח לי חודש להשיג אותו עם 16GB של זיכרון אם הייתי יודע אז מה שאני יודע עכשיו כנראה שהייתי חוסך את הכסף ופשוט מקבל את ה-8GB. כנראה שהייתי מתלונן מדי פעם, אבל זה באמת מדהים מה שאני רואה בעיניי.

חם ב-M1 גם שונה מאוד. Hot M1 הוא כמו שהתחלת מחשב מקינטוש של אינטל וקורא כמה אתרי אינטרנט. ו

enthawizeguy

פוסטר מקורי
10 ביוני, 2007
צפון הוליווד, קליפורניה
  • 22 בדצמבר 2020
armored אמר: 16 ג'יגה-בייט RAM עבור דברים של Adobe. 7/8 ליבה זה הבדל של 50$ בלבד (מחירים בארה'ב), יותר עניין של טעם (הטבה קטנה במהירות, אבל רק חמישים דולר).

כפי שאחרים ציינו, אם אתה מתכוון לעשות הפעלות ארוכות שרגישות לזמן, תראה כמה האטות ללא מאוורר, מכיוון שהמעבד ירד מעט.

אבל עבור מכונה ניידת, נשמע נהדר. בעיני חסרי מאווררים וחיי סוללה יתרונות עצומים על מה שיש לך עכשיו (ועל מה שיש לי עכשיו).
זה לא 7 או 8 ליבות הבדל של 300 דולר ו

enthawizeguy

פוסטר מקורי
10 ביוני, 2007
צפון הוליווד, קליפורניה
  • 22 בדצמבר 2020
Paul1980 אמר: לדעתי אם אתה באמת צריך להשתמש ביותר מ-8 ג'יגה-בייט אז ה-Air לא בשבילך. אם אתה רוצה ביצועים אז ה-Pro הוא הדרך ללכת עם 16GB. אין טעם להחזיק את הזיכרון אם מצערת תרמית שלו בעומסים עזים בגלל היעדר מאוורר.

עד כמה שאנשים אומרים ש-8 ג'יגה-בייט יפגע במשתמשים קלים אפילו יותר זו שטות מוחלטת.

למעשה החזרתי את ה-MBA שלי 16gb וקיבלתי MBP pro 8gb.
כן אני לא צריך עוד מקצוען יש לי את ה-16 ו

enthawizeguy

פוסטר מקורי
10 ביוני, 2007
צפון הוליווד, קליפורניה
  • 22 בדצמבר 2020
dmccloud אמר: הלכתי עם 8GB/512GB SSD MBP. עד כה לא נתקלתי בבעיות זיכרון, גם כשמריצים פוטושופ ו/או לייטרום. שיחקתי גם ב-Wow (מכיוון שזה עכשיו מקורי עבור ה-M1), ואפילו הזרמתי כמה משחקים מהמחשב של Windows שלי דרך Steam (לאף אחד מהם לא היו גרסאות Mac, שלא לדבר על בנייה מקומית של M1). כרגע, אני ביום 4 בלי לטעון את ה-Mac הזה, ועדיין נשארו לי 60% סוללה. הרצתי גם את XCode, NetBeans, Brackets ו-Atom ללא בעיות.
איזה סוג של דברים אתה עושה באפליקציות Adobe?

rui no onna

תוֹרֵם
25 באוקטובר 2013
  • 22 בדצמבר 2020
enthawizeguy אמר: אין 7 או 8 ליבות הבדל של 300 דולר

תלוי כמה אחסון אתה צריך.

7C/8GB/256GB - $999

7C/8GB/512GB - $1199

8C/8GB/512GB - $1249

כמו למשל, GPU 8C עולה רק 50 דולר יותר. עם זאת, אם אתה לא צריך 512GB אז זה 250 $ יותר מ-MBA בסיסי.
תגובות:משוריין ו-1240766 1

1240766

מבוטל
2 בנובמבר 2020
  • 22 בדצמבר 2020
מכונות אלו מסתמכות במידה רבה על החלפה. ההצעה שלי היא ללכת על 512ssd לפני 16GB של RAM. אם אתה הולך על 512ssd, הפרש המחיר בין 7 ליבות ל-8 ליבות הוא 50 דולר.

אם אתה יכול לקפוץ ל-16gb עם 512ssd, לך על זה....אם אתה צריך לבחור בין ssd גדול יותר לעומת יותר זיכרון, עבור מערכות אלו, הייתי בוחר יותר ssd....לא בגלל צורך להשתמש יותר מקום אלא בגלל החלפה. נערך לאחרונה: 22 בדצמבר 2020

rui no onna

תוֹרֵם
25 באוקטובר 2013
  • 22 בדצמבר 2020
שימו לב, זה עתה הייתה לי תקלה ראשונה ב-M1 MBA 8C/8GB/512GB.

26 כרטיסיות נפתחות ב-Safari, כמה מהן דפי אינטרנט של Best Buy ואמזון שאוכלים ~400-500MB RAM כל אחד. כשחזרתי לשרשור ישן יותר של MacRumors שהשבתי לו, זה היה תקלה. לא הצלחתי לערוך את תשובתי, לא הצלחתי לבחור טקסט. נאלצתי לטעון מחדש את הכרטיסייה (תודה לאל ש-MR שומר טיוטות) כדי שזה יעבוד שוב.

לחץ הזיכרון היה ירוק כל הזמן, הזיכרון בשימוש היה ~6.5GB והחלפה ~4GB.
תגובות:מטורף ל

משוריין

1 בפברואר 2018
אֶתֶר
  • 22 בדצמבר 2020
enthawizeguy אמר: אין 7 או 8 ליבות הבדל של 300 דולר

כפי שציין משתמש אחר, 50$ על בסיס לייק לדומה (מפרטים דומים). אבל אם התכוונתם להשיג את הדגם הבסיסי, לא תוכלו להשיג את 8 הליבות בלי לקבל את הכונן של 512 ג'יגה-בייט (שזה יהיה 200 דולר בפני עצמו, ו-50 דולר לליבה השמינית).

אז זה תלוי איך אתה מסתכל על זה. י

ג'ונקרי

23 ביוני 2015
אוֹסְטְרֵיָה
  • 22 בדצמבר 2020
הלכתי עם 7/256 ו-16 GB RAM. למה?
בגלל הוכחה עתידית. כשקניתי את ה-MacBook Pro 2011 4 GB RAM הספיק להכל. אבל זה הזדקן מהר מאוד. ההבדל הוא שאת זה אתה לא יכול לשדרג. ראיתי את כל הבדיקות וכן 8 GB יכול להיות יותר ממספיק לעת עתה אבל האם זה יספיק בעוד 1-2 שנים? בעוד 4 שנים? בעוד 8? רק תשאל את עצמך: כמה זמן תשמור את זה. ואז זה מתמטיקה פשוטה. אני רוצה לשמור אותו לפחות ל-6 שנים אז 200€ / 6 זה 33€ לשנה או 2.75€ לחודש. עכשיו אני לא מכיר אותך אבל הוצאתי 33 אירו בשנה על כל כך הרבה שטויות שזה לא פשוט...
תגובות:AAPLGeek, קוף מעשן ומשוריין פ

pugxiwawa

10 בנובמבר, 2009
  • 22 בדצמבר 2020
ברזוקה אמר: המכונות הללו מסתמכות במידה רבה על החלפה. ההצעה שלי היא ללכת על 512ssd לפני 16GB של RAM. אם אתה הולך על 512ssd, הפרש המחיר בין 7 ליבות ל-8 ליבות הוא 50 דולר.
זו הסיבה שאתה רוצה קודם כל 16 ג'יגה-בייט של זיכרון RAM, כדי למנוע צורך בהחלפה... אבל כן אני מסכים ש- 16G/512GB הוא המקום המתוק.

rui no onna אמר: שים לב, בדיוק הייתה לי תקלה ראשונה ב-M1 MBA 8C/8GB/512GB.

26 כרטיסיות נפתחות ב-Safari, כמה מהן דפי אינטרנט של Best Buy ואמזון שאוכלים ~400-500MB RAM כל אחד. כשחזרתי לשרשור ישן יותר של MacRumors שהשבתי לו, זה היה תקלה. לא הצלחתי לערוך את תשובתי, לא הצלחתי לבחור טקסט. נאלצתי לטעון מחדש את הכרטיסייה (תודה לאל ש-MR שומר טיוטות) כדי שזה יעבוד שוב.

לחץ הזיכרון היה ירוק כל הזמן, הזיכרון בשימוש היה ~6.5GB והחלפה ~4GB.
חוויתי תקלות דומות פה ושם כשהיה לי את אותו 8G/512G. לא ראיתי את זה שוב לאחר ששדרגתי ל-16GB. זו הסיבה שאנחנו ממליצים לאנשים ללכת עם 16GB אם הם יכולים להרשות לעצמם.
תגובות:משוריין 1

1240766

מבוטל
2 בנובמבר 2020
  • 22 בדצמבר 2020
pugxiwawa אמר: זו הסיבה שאתה רוצה קודם כל 16 ג'יגה-בייט של זיכרון RAM, כדי להימנע מלהחליף... אבל כן אני מסכים ש-16G/512GB הוא המקום המתוק.


חוויתי תקלות דומות פה ושם כשהיה לי את אותו 8G/512G. לא ראיתי את זה שוב לאחר ששדרגתי ל-16GB. זו הסיבה שאנחנו ממליצים לאנשים ללכת עם 16GB אם הם יכולים להרשות לעצמם.

ה-16 ג'יגה-בייט משתמש ב-swap בדיוק כמו ב-8 ג'יגה-בייט, ארכיטקט השבב שונה, ניהול הזיכרון שונה וכו'
תגובות:פול 1980 פ

pugxiwawa

10 בנובמבר, 2009
  • 22 בדצמבר 2020
ברזוקה אמר: ה-16GB משתמש ב-swap בדיוק כמו 8gb, ארכיטקט השבב שונה, ניהול הזיכרון שונה וכו'
לא הסכים. יש מרווח ראש גדול בהרבה עם 16GB כך שמערכת ההפעלה לא צריכה להחליף. השתמשתי בשתי המערכות זו לצד זו עם אותו דפוס שימוש וההבדל די מורגש.
תגובות:משוריין

rui no onna

תוֹרֵם
25 באוקטובר 2013
  • 22 בדצמבר 2020
pugxiwawa אמר: חוויתי תקלות דומות פה ושם כשהיה לי את אותו 8G/512G. לא ראיתי את זה שוב לאחר ששדרגתי ל-16GB. זו הסיבה שאנחנו ממליצים לאנשים ללכת עם 16GB אם הם יכולים להרשות לעצמם.

אה, אני כן מתכנן לקבל 16GB/1TB ברגע שזמני ההמתנה לא יהיו כל כך ארוכים. רק רציתי מחשב נייד חדש בהקדם האפשרי עבור WFH ו-16GB כולם נדחו לסוף ינואר/תחילת פברואר.

למרבה הצער, התוכנה (Microsoft RDP) הייתה מעט בעייתית אז למעשה בסופו של דבר השתמשתי ב-ThinkPad הישן והרועש שלי ב-15.6 אינץ' לעבודה מרחוק. תגובות:פול 1980
  • 1
  • 2
  • 3
הַבָּא

לך לעמוד

ללכתהַבָּא אחרון